tisdag 11 juni 2013

Hur underbart är det inte...

Hur underbart är det inte när man får ett sådant här meddelande från en av min "gamla" student .... 
Tårarna rinner ner för mina kinder av glädje och stolthet över henne :
-"Hej "mamma" Mattsson! Idag är det en stor dag, jag har tagit min kandidatexamen. Prefekten uppmanade oss i sitt tal att tänka på de som hjälpt oss att nå så här lång som vi har gjort o tala om för dem hur mycket det har betytt för oss. 
Så det tänker jag gör nu: TACK!! För att du såg allt jag kunde som jag inte såg, för att du såg mina svagheter men också att det är mänskligt, för att du gav mig en spark i baken för att jag inte ska acceptera att de svagheterna står i min väg. Jag kan fortfarande höra "inte så lång uppstartsträcka nu min lilla smurf" när jag drar mig för att ta tag i en mindre lätt uppgift. 
Du har betytt så mycket för den jag är idag o jag är så otroligt tacksam!! Massa varm kramar från din lilla smurf "

2 kommentarer:

  1. Otroligt underbart! Jag blir verkligen alldeles rörd. Så mycket KÄRLEK

    SvaraRadera
  2. Det är sådana saker man tar till sig och överlever på

    SvaraRadera